Σαν σήμερα ....το 1882... τίθεται σε λειτουργία η σιδηροδρομική γραμμή Πελοποννήσου, δημιούργημα του Χαριλάου Τρικούπη.
Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ)
Το εν λόγω δίκτυο όπως λέει και το όνομα του συνδέει των Πειραιά και την Αθήνα με την Πελοπόννησο.
Ξεκίνησε να κατασκευάζεται επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη. Η πρώτη σύμβαση υπογράφηκε στις 22 Απριλίου 1882 και αφορούσε την κατασκευή και εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών γραμμών Πειραιώς - Ελευσίνας - Κορίνθου - Πατρών, Κορίνθου - Άργους - Ναυπλίου και Άργους - Μύλων, οι οποίες θα είχαν εύρος γραμμής 1 μέτρο. Στις 8 Νοεμβρίου 1882 ξεκινά επισήμως η κατασκευή με την θεμελίωση του τερματικού σταθμού του Πειραιά.
Το δίκτυο των «ΣΠΑΠ» με μήκος πάνω από 750 χλμ. αποτελεί το μεγαλύτερο μετρικό δίκτυο της Ευρώπης και διακρίνεται για την υποδειγματική του λειτουργία, η οποία πολλές φόρες υπήρξε καινοτόμος για τα μεταφορικά δεδομένα της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης, παρά τις συνεχείς οικονομικές δυσκολίες.
Ο Χαρίλαος Τρικούπης προσπάθησε να αναπτύξει την ελληνική οικονομία και να βελτιώσει το επίπεδο της ζωής του ελληνικού λαού .
Η ανάπτυξη της συγκοινωνίας με σιδηρόδρομο και εθνικές οδούς , η τομή του ισθμού της Κορίνθου , η διεύρυνση του Ευρίπου , η κατασκευή λιμανιών , φάρων , η αποξήρανση της Κωπαϊδας , η αναδιοργάνωση της τηλεγραφικής και ταχυδρομικής υπηρεσίας , είναι έργα που φέρουν την υπογραφή του Χαρίλαου Τρικούπη .
Στα 1882 που ανέλαβε την εξουσία υπήρχαν μόνο 1360 km οδικού δικτύου και λειτουργούσε η σιδ. γραμμή Αθήνας – Πειραιά . Σε σύντομο χρονικό διάστημα τριπλασιάστηκε το οδικό δίκτυο και κατασκευάστηκε το μεγαλύτερο μέρος του σιδηροδρομικού . Δίκαια λοιπόν η βουλή της περιόδου από το 1887 – 1890 ονομάστηκε «σιδηροδρομική» .
Όλα αυτά βέβαια με μεγάλο οικονομικό κόστος , τρομερή αύξηση της φορολογίας και με υπερβολικό εσωτερικό και εξωτερικό δανεισμό .
Βέβαια όλα αυτά ήταν αποτέλεσμα της φιλοδοξίας του να μεγαλουργήσει η πολιτεία και να καταστεί το έθνος «συγχρονισμένον , μέγα , ισχυρόν και πλούσιον» όπως έλεγε. Είχε το θάρρος να ομολογήσει στη βουλή και στο λαό την τραγική οικονομική κατάσταση με το περίφημο «δυστυχώς επτωχεύσαμεν» .
και μια παλιά αμαξοστοιχία
Ο σταθμός στους Μύλους έξω από το Ναύπλιο .
(Μετα απο e_mailιακή υπόδειξη του κ. Δημήτριου Τερτιπη ,του οποίου απεκλεψα τις φωτογραφίες, oι σχετικές φωτογραφίες της ανάρτησης αποσυρθηκαν , αλλα θα φροντισω το συντομοτερο να προστεθουν δικες μου φωτος.)
16 σχόλια:
ΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!! εσύ έχεις κέφια.
Τί κουλατρίζεις παιδάκι μου ένα μέλος του ΣΦΣ???? ΕΕΕΕ??????
Τί θές τώρα να σε γεμίσω βιντεάκια και φωτό πού να ξεχιλίσει ο Η/Υ και να μήν ξέρεις τι να τα κάνεις???????
Τέλος πάντον, αυτό το δύκτιο αυτόν τον καιρό περνά δύσκολες ώρες, γιατί την σπουδαιότητά του, κυνδινεύει να μείνει ανενεργό και να ρημάξει, από την αδιαφορεία των υπευθήνων.
Τέλος πάντον.
Αν θέλεις φωτογραφικά λευκόματα από αυτό το δίκτιο, η που να περιλαμβάνουν φωτό και από αυτό απλά πές μου
Καλό Σ/Κύριακο
@αλεξη μου τι επαθες??? σε χτυπησα σε αδυατο σημειο?
ναι , δυστυχως εδω και 4 χρονια περίπου τραίνο δεν έρχεται στο Ναυπλιο, αν και επισκευασαν τις παλιες γραμμες. το γιατι, δεν το ξερω.
αν θελω κατι θα σου πω :)
ευχαριστω και καλο σ/κ
Πολύ καλό το κείμενό σου.
Εκεί που έχω μια μικρή επιφύλαξη είναι στη διατύπωση ότι όλα αυτά έγιναν από τη φιλοδοξία του Τρικούπη..
Δεν ήταν φιλοδοξία.
Στοιχειώδης γνώση ήταν πως αν δεν υπάρξουν έργα υποδομής, δεν μπορεί να υπάρξουν όροι ανάπτυξης της οικονομίας και συνεπώς ευημερία!
(και σήμερα απαιτούνται τα ίδια, και σήμερα η "παρασιτική" αντίληψη για τη λειτουργία της ελληνικής οικονομίας της στερεί τα μέσα ανταγωνιστικής ανάπτυξης.. Αλλά ας μην το συνεχίσω..)
Καλό Σαββατοκύριακο να έχεις.
Φιλιά :)
@Σωτηρή γλυκε μου και φιλοδοξος να ήταν προσπαθουσε να αναβαθμισει τη χωρα. δεν ειναι κακο. μακαρι να υπαρχουν και σημερα τετοιοι "φιλοδοξοι".. αλλα που?....
καλο σ/κ
και πστττ οχι πολυ ουζακι ε..
;)
Τα τραίνα και οι σταθμοί είναι ένα αγαπημένο θέμα που ίσως κάποτε το δουλέψω και εικαστικά...
Πρώτα 'ομως πρέπει να γυρίσω την Ελλάδα να μαζέψω υλικό...
Καλό Σ/Κύριακο!
@μαριελακι
τι λες να ξεκινησεις απο Αργολιδα?υπαρχουν πολλοι ομορφοι σταθμοι τρενων και θα σε γυρισω εγω.
φιλακια και καλο σ/κ.
Αλίκη μου...
χαίρομαι που επισκέφτομαι τη "χώρα των θαυμάτων" σου! Τις γιορτές του Πάσχα θα είμαι Ναύπλιο!...
Και ουζερί στον παλαιό σταθμό...και μεζεδάκια...
;-))
Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου,
Καλή Κυριακή!
Φιλι και Γλαρένιες αγκαλιες
Παρα πολυ ωραια αναρτηση Αλικη.
Και συμφωνω μαζι σου.Ο Τρικουπης ηταν φιλοδοξος αλλα τετοιου ειδους φιλοδοξιες ειναι που ανεβαζουν το επιπεδο των κρατων.
Πολλα φιλια
οι φωτογραφίες μου άρεσαν, αλλά για τα τραίνα.....μια φορά όταν ήμουν φαντάρος μας μπαγλάρωσαν στο τραίνο για Αθήνα -Ξάνθη και μου'φυγε η μαγκιά......
@greendim
σ ευχαριστω :)
και καλως να ορισεις, το Ναυπλιο ειναι ομορφο. ελπιζω να εχεις κλεισει καταλυμα γιατι θα βουλιαξει.
@γλαρενια μου
σου μυρισε Ναυπλιο ε?
και ουζο και καφε και απο ολα τα καλα.
καλη σου μερα και φιλακια πολλα.
@φαραονα
μου, σωστα. αυτο ειπε και στο φιλο Σωτηρη. μακαρι να ηταν ολοι και σημερα ΦΙΛΟΔΟΞΟΙ και οχι ΦΙΛΟΕΥΡΟΙ.
καλη σου μερα :)
@ηλιογραφε,
τωρα αυτο πριν ποσα ετη?? γιατι αν ειναι πολλα σου εχει μενει παιδικο ψυχολογικο τραυμα και πρεπει να το δεις χιχι
φιλακια και ευχαριστω και παλι για την βοηθεια σου και τον χρονο σου :)
Πόσο με συγκίνησες... Πόσες αναμνήσεις από αυτή τη γραμμή που ταξιδεύαμε οικογενειακώς την δεκαετία του '70 Καλαμάτα Αθήνα και τούμπαλιν...
Η ανάβαση στην Αρκαδία από τον Δεσσύλα έως τους Χράνους, το ρυζόγαλο στο Λεύκτο (Μπιλάλι), ο αφημερηδοπώλης στην Τρίπολη, ο Άχλαδόκαμπος με το σύρτη πριν φτιαχτεί η νέα γέφυρα... τα σουβλάκια στους Μύλους, η τεράστια στα παιδικά μου μάτια διώρυγα της Κορίνθου...
Να σαι καλά να μας ταξιδεύεις...
@αντιανεμικος
καλως ηρθες στο blog μου :)))
σ ευχαριστω για τα καλα σου λογια-σχολια.
με ευχαριστει να ανασκαλευω αναμνησεις.
Καλο σου βραδυ.
Δημοσίευση σχολίου