Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Νέες γεύσεις... χριστουγεννιάτικες...

Ξέρετε τί πίνω τώρα?

...

Εμένα τα μαντζούνια, τα βοτάνια, τα ροφήματα τα περίεργα πολύ μου αρέσουν.

Και οι νέες γεύσεις. Να δοκιμάζω και να επιλέγω, αν μου αρέσει να ξαναδοκιμάσω, αν όχι να απορρίψω.

Σε γενικές γραμμές είμαι υπέρ των νέων πραγμάτων.

Είμαι και περίεργη...

Και .. τι θυμήθηκα τώρα, που είπα μ αρέσει να δοκιμάζω καινούργιες γεύσεις...

Στη Φινλανδία σε καλό εστιατόριο γύρω στα 25 άτομα, όλοι από Ελλάδα, στο τί θα πάρουμε, όλοι με μια φωνή: Τ Α Ρ Α Ν Δ Ο Ο Ο Ο Ο .

Και με μια χαρά που περιμέναμε τον τάρανδο.. τι να σας πω... Το περίεργο, και εκεί άναψε η κουβέντα, ήταν η μαρμελάδα αγριομύρτυλα που μας έφεραν σε λευκά μπολάκια. Γέμισαν τα τραπέζια οι σερβιτόροι, με μαρμελάδα.

- Ρε παιδιά τη μαρμελάδα τι μας την φέρανε? Για βραδυνο ήρθαμε... Ερώτημα που έμεινε ανάπαντητο μέχρι τη στιγμή που...

Και ήρθε μετά από ατελείωτη αναμονή το φαγητό. Εγώ σκέφτηκα ότι τον κυνηγάνε να τον πιάσουν ... Αλλοι είπαν ότι πήγε στο κοντινό δάσος για κυνήγι ο ιδιοκτήτης και άλλες τέτοιες χαζομάρες για να περάσει η ώρα.

Οσο για την μαρμελάδα, ΑΝΑΡΠΑΣΤΗ , γιατι ο βρωμο-τάρανδος δεν τρωγόταν με τίποτα. Και μέλι να είχαμε και Σαντιγύ θα του βάζαμε από πάνω για να πάει "κάτω". Τραυματική εμπειρία. Αλλά τον φάγαμε. Όλοι. Μηδενός εξαιρουμένου. Ήταν και πανάκριβο πιάτο. Ήταν και κοινό πιάτο. Άντε να μην έτρωγα τον τάρανδο τον δικό μου, τι να έτρωγα τον τάρανδο του διπλανού? Ένα ζώο ήταν. Το ίδιο. Ίδια γεύση ολωνών.

Ενώ στην Πορτογαλία που δοκίμασα κάτι θαλασσινά περίεργα, μου άρεσαν πολύ. Ήταν κάτι οστρακόδερμα , σαν δαχτυλάκια, τα οποία από ότι έμαθα ήταν κολλημένα σε βράχους μόνο στη Μαδέρα και τρωγόταν ωμό το μέσα τους. Απ έξω είχε κάτι σαν δέρμα. Πολύ περίεργα στην όψη , αλλά εμένα μου άρεσαν. Δεν θυμάμαι και πως τα λέγαν. Αλλά και να θυμόμουν, θα τα ζητούσα εδώ να μου τα φέρουν? (Εδώ παπάγια ψάχνω και δεν βρίσκω) . Οπότε δεν χάνω και τίποτα. Αν ξαναπάω Πορτογαλία, θα πάω στη βιτρίνα του εστιατορίου και θα πω: Αυτά θέλω. Τόσο απλά.

Ως τώρα θα έχετε απορίες, όπως που κολλάει ο τίτλος του ποστ. Τι λέει αυτή... και άλλα παρόμοια.

Έλα μου ντε. Ως τώρα δεν κολλάει πουθενά. Γιατί άλλο ήθελα να σας πω , αλλού πήγα... Τώρα όμως θα κολλήσει.

Πριν τα Χριστούγεννα λοιπόν, ένα βράδυ που είχα πάει στο σπίτι της φίλης μου της roxann μου έβαλε να δοκιμάσω αυτό το γερμανικό κρασί που πίνεται ζεστό τα Χριστούγεννα. Όχι μόνο μου άρεσε, αλλά την άλλη μέρα πήγα και το αγόρασα. Είναι ένα κρασί ημίγλυκο που έχει έντονες γεύσεις κανέλλας και φρούτων. Τρελάθηκα. Δεν το ήξερα. Τώρα το έμαθα και βρήκα και τη συνταγή να το φτιάξω μόνη μου.

Μετά λίγες μέρες έρχεται η roxann σπίτι μου και μου φέρνει το χριστουγεννιάτικο τσάι.

clip_image001Ούτε αυτό το είχα δοκιμάσει.

Αυτό το τσάι είναι ένα απολαυστικό μίγμα βοτάνων, φρούτων και τσαγιού. Είναι μίγμα από υψηλού υψόμετρου τσάι Κεϋλάνης, άνθη ιβίσκου, κάλυκες τριαντάφυλλου, κομμάτια μήλου & αμύγδαλου σταφίδες, μύρτιλλα, κανέλα, γαρύφαλλα, ανανά, μάνγκο φλούδες εσπεριδοειδών , μαύρη σταφίδα, καρπό σαμπούκας και δεν ξέρω τι άλλο...

Έχω βάλει το φακελάκι με το τσάι στο ντουλάπι με τα καφε-κακαο-τσαοειδή και έχει μυρίσει όλο το ντουλάπι απ το άρωμα του που είναι μοναδικό.

Σκέφτηκα να φτιάξω το μίγμα, αλλά δεν ξέρω που θα βρω κάλυκες τριαντάφυλλου και καρπό σαμπούκας. Τα άλλα βρίσκονται.

Αν ξέρετε κάτι παράξενο, από συνταγή ροφήματος μέχρι ότι σας κατέβει στο μυαλό, παρακαλώ ενημερώστε με.

-----------

και λίγα ιστορικά στοιχεία για το τσάι.

Η ιστορία του τσαγιού μπλέκεται με τον μύθο. Λέγεται ότι ανακαλύφθηκε τυχαία από τον Κινέζο αυτοκράτορα Shen Nung, όταν στο νερό που ετοίμαζαν οι υπηρέτες του έπεσαν λίγα φύλλα από ένα θάμνο τσαγιού. Ο αυτοκράτορας, από περιέργεια, δοκίμασε το σκουρόχρωμο νερό και καθηλώθηκε από την φίνα γεύση του...

...κάπως έτσι, μια μέρα του 2.737 π.Χ. το τσάι ξεκίνησε το ταξίδι του στην ιστορία…

33 σχόλια:

P. Kapodistrias είπε...

Όχι άλλες γεύσεις!!!!!!......

Είμαι πάλι σε δίαιταααααααααααα....

Χα, χα, ευχαριστώ! τελικά κάτι θα πάρω, για μη σε προσβάλω, ντε!

P. Kapodistrias είπε...

Το τσάι είναι πάντα Ο,ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ! Τώρα μόλις πίνω το MOROCCO μου!!!

Alkmini είπε...

ουπς
π.Παναγιωτη πότε προλαβες κιολας?
χεχε
Εκπληξη!!!
και γω θ αρχισω διαιτα, μην στεναχωριεσαι ολοι για διαιτα παμε.
αλλα το τσαγακι εχει μηδεν θερμιδες.
τι ειναι το Μοροκο?? ειδος τσαγιου?
για πες για πες :)

P. Kapodistrias είπε...

Lipton Morocco, το απίθανο. Ψώνισε, ετοίμασέ το και θα με θυμηθείς!

Alkmini είπε...

π.Π. σ ευχαριστω
θα το παρω , θα το δοκιμάσω και θα σου πω
το www.tsai.gr το εχεις δει?
αν οχι ριξε μια ματια ειναι πολυ καλο.
καλο σου βραδυ.

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Αααα....το Γερμανικό ηδύποτο το ...τσακίσαμε με το Γλάρο τώρα τις γιορτές. Μου άρεσε μετά το φαγητό.
Πίνεται οποιαδήποτε ώρ με μια φλούδα εσπεριδοειδούς στερεωμένη στο ποτήρι.

Κι' εγώ αγαπώ τις περίεργες γεύσεις, αλλά τάρανδο δε θα το αποφάσιζα να δοκιμάσω. Θέλεις που ο κρέας του είναι πολύ σκουρο...

Μη μιλάτε όμως για φαγητά, το παρακάναμε και τώρα δίαιτα όπως λέει ο π.Π.Κ.

Ροφήματα πολλά για αποτοξινωση...
:-)

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

kiki είπε...

Η μαρμελαδίτσα ήταν για να συνοδέψει τον τάρανδο (που δεν τρωγόταν).
Το γκλουβάιν (το γερμανικό κρασί) είναι φανταστικό αλλά πρόσεχε γιατί βαράει.
Το Μαρόκο που πίνει ο Παναγιώτης είναι εξίσου πολύ καλό. Στα σμ υπάρχει παντού από τη γνωστή μάρκα τσαγιού. Έχει κι άλλες γεύσεις, δοκίμασε.
Εγώ τελευταία πίνω τσάι με άρωμα κανέλλας, τζίντζερ και άλλων μπαχαρικώ. Σούπερ και καυτερό!

Mariela είπε...

Εγώ θα εστιάσω στην παπάγια....
Που τη θυμήθηκες?????
Τη λατρεύω.... και άντε τώρα να τη βρούμε....
Τι μου κάνεις νυχτιάτικο.....

Maria Tzirita είπε...

Αυτό το κρασάκι το ζεστό πολύ θα μ'αρέσει! Το αγόρεασες είπες,ε; Κοίτα μην το πιείς όλο μέχρι να'ρθω! Φιλάκια και καλημέρες Αλικάκι!

venceremos είπε...

kalhmera ενα ματζουνι για το βηχα παρακαλω πολυ..
περιμενω.οσοι ξερετε γραψτε μου
φιλια καρυστινα

Unknown είπε...

Καλές οι δοκιμές, αλλά σαν το φέιμους γκρικ σουβλάκι τίποτε :ppp

akrat είπε...

χεχε
πολλές ευχές για την νέα χρονιά..
αυτό το ποτάκι το γερμανικό είναι μούρλια...
το ξεύρω....
και το πίνω...

Anastasios είπε...

Το τσάϊ είναι το αγαπημένο ρόφημα των Άγγλων, ως γνωστόν. Στα καλά μαγαζιά (όπως Harrods) βρίσκεις πολλές (άπειρες θα έλεγα) ποικιλίες. Tο πίνουν βέβαια πάντα με γάλα. Στις 3.00 μ.μ. γίνεται ολόκληρη ιεροτελεστία, ιδιαίτερα στην περιοχή του Kent.

Πάντως, εάν θέλετε να καλέσετε κάποιους στο σπίτι σας για τσάϊ, προσοχή στην έκφραση που θα χρησιμοποιήσετε. Το γιατί θα σας το πω προσεχώς...

Kaveiros είπε...

Γνώσεις!:)

eirini είπε...

Βρε Αλικάκι, γράφε μαε συχνότερα μερικές από τις εμπειρίες σου στο εξωτερικό... μ'αρέσει να διαβάζω τέτοια! Οτιδήποτε... για φαγητά, για μέρη, για ανθρώπους!
Τόσο απαίσιος ήταν ο τάρανδος;
Α πα πα!!!
Εγώ άλλο θέλω να ρωτήσω... πώς το λένε αυτό το κρασί; θέλω οπωσδήποτε να το πάρω. Απλά το ζεσταίνεις; Ή βάζεις και κάτι άλλο μέσα;

Φιλάκια!

Dorothy είπε...

Ιιιιιιιι! Καλέ φάγατε τον Rudolph the red nosed reindeer?!? Γι'αυτό ο Santa τριγυρνούσε μια σεζόν με μαύρο περιβραχιόνιο? ( Με μερέντα τον δοκιμάσατε τον τάρανδο?)χαχα! Τρελαίνομαι για τσάι, το αγαπημένο μου είναι το "Christmas tea" από το "Madras" (που έχει ό,τι μπορείς να φανταστείς σχετικά με το τσάι). Εννοείται ότι το πίνω όλο το χρόνο και όχι μόνο τα Χριστούγεννα!

H.Constantinos είπε...

Ο τάρανδος με μαρμελάδα, είναι κάτι σαν το χοιρινό με σάλτσα μέντας που έλεγε ο Οβελίξ "Καημένο ζώο...";

Alkmini είπε...

@Γλαρενια μου
αν σε λιγους μηνες δω στην παραλια να τρεχουν γλαρακια, θα ξερω το γιατι... ;)
Τωρα "τα κεφαλια μεσα" , ετσι, ετσι.
οπως λεμε ολοι.
φιλια γλυκεια μου.

Alkmini είπε...

@Κικιτσα
γκλουβάιν ναι ναι.
ετσι το λενε και λεω να το φτιαξω , γιατι θα μου ερθει και το Τζιριτακι και τι θα του προσφερω.
το τσαι του π.Παναγιωτη θα το παρω να το δοκιμασω και θα σας πω.
φιλια πολλα στη Ζακυνθο.

Alkmini είπε...

@Μαριελακι
τουλαχιστον εκει στα ξενα ετρωγα περιεργα πραματα που εδω δεν υπαρχουν. Αλλα δεν ειχε ΣΟΥΒΛΑΚΙ και ΦΕΤΑ και ενα στερητικο το επαθα η ερμη.
Τωρα για παπαγια στην Αθηνα ειναι πιο ευκολο να βρεις απο δω στην επαρχια.

φιλια για καλο βραδυ.

Alkmini είπε...

@Τζιριτακι μου
ενα μπουκαλι κρασακι λες να υπηρχε ακομα. Τι θα το εκανα θα το παλιωνα?
Θα σου φτιαξω εγω με τα χερακια μου
handmade . Ελα συ και τι σε μελλει ;)
σμουτς στα μουτρα.

Alkmini είπε...

@venceremos
για το βηχα πολλα υγρα (οχι πολυ ζεστα) για να μαλακωσουν .... ολα και να βγουν....
οκ?
αααα και μελι στα ροφηματακια σου.
οκ??
αντε περαστικα σου.

Alkmini είπε...

@Νταρθ
γλυκε μου, αυτο ξαναπεστο
μου λειψεεεεεεεεεεεεεεεεεεε
εκει στα ξεναααααααααααααααααα
πως μουλειψεεεεεεεεεεεεε
ασε.
στερητικο σου λεω παθαινεις.

Alkmini είπε...

@Ακρατ
επισης ευχες.
α το ξερεις το κρασακι. δεν ειναι υπεροχο?

Alkmini είπε...

@π.Αναστασιε
αξιζει μια αναρτηση σχετικη..
τωρα στο καλεσμα , τι ? μπορει να παρεξηγηθει, οπως οταν λενε ελα σπιτι μου να σου δειξω τη συλλογη των γραμματοσημων? για πες.
καλο σου βραδυ.

Alkmini είπε...

@καβειρε, αμε :)

Alkmini είπε...

@Ειρηνη
σαν να ημουν ναυτικος ενα πραμα χαχαχαχα
γλυκεια μου κατα καιρους εχω κανει αναρτησεις ταξιδια εδω μεσα σε μερη που ημουν.
τοτε ησουν μικρη ακομα και δεν ειχες μπει στη μπλογκοσφαιρα. ψαξε στο αρχειο του μπλογκ μου, αν θελεις.

το κρασακι θα γραψω τη συνταγη να το φτιαξεις.

φιλακια Ρηνιω μου.

Alkmini είπε...

@Ντοροθυ
τον Ρουντολφ οχι , αλλα τον πατερα του ναι.
100 χρονων αρσενικος πρεπει ναταν.
το κριστμας τι το θελω και γω γιατι δεν ξερω αν το βρω εκτος εποχη εδω.
αν ειναι θα μου πεις που το παιρνεις να το παραγγειλω. οκ?
σμουτς.

Alkmini είπε...

@κωνσταντινε
χαχαχαχα
κατι χειροτερο.
στο χειρινο παει και το μηλο και το δαμασκηνο.
ο ταρανδος δεν παει με τιποτα. ο συγκεκριμενος τουλαχιστον.

Dorothy είπε...

Αλίκη, δεν το έχω δεί να κυκλοφορεί συσκευασμένο, σε φακελάκια. Μόνο χύμα στο κατάστημα του Πειραιά.

PS: Ο Santa χάρηκε που δεν έφαγες εσύ τον Ρούντολφ και μου ζήτησε να μου στείλεις ένα μεϊλ, γιατί έχει κάτι για σενα μου είπε (φαίνεται σε παρεξήγησε και θέλει να επανορθώσει :p )!

Δημιουργία είπε...

Τι τον ήθελες βρε Αλίκη μου τον τάρανδο? Κανένα φιλέτο μοσχαράκι δεν υπήρχε? Είναι ωραίο να δοκιμάζεις νέες γεύσεις, αλλά μέχρι ενός σημείου!

Eleni Dafnidi είπε...

Καλή χρονιά Αλικάκι μου και ο νέος χρόνος να σου φέρει ότι γουστάρεις!

πουαντερι είπε...

Και που να δεις εγω τι ματζουνια ηπια αυτες τις μερες;!
δεν σου λεω τιποτα.....